Китай забранява «сексуалните елементи» в медиите

22.10.2007
На конгрес на Комунистическата партия в Китай взеха решение за забрана на «сексуално-провокативните мотиви» в телевизията и дръпнаха шалтера на нашумяло предаване, пресъздаващо престъпления, извършени от жени.

Забраната, издадена от Държавната агенция за радио, кино и телевизия е последната от дълга редица мерки, включващи свалянето от ефир на риалити шоу, показващо смяна на пола и пластична хирургия, както и състезание за таланти, излъчвано в най-гледаното време.

«Рекламите със сексуален подтекст и сцените, в които жени са замесени в престъпления, са пагубни за обществото.» е частта от изявлението на агенцията по повод „отрязването” на документалната поредица „Red Question Mark”.

«Рекламите, съдържащи сексуално-провокативни мотиви или омайващ език, както и тези с вулгарно съдържание, рекламиращи силиконови импланти или дамско бельо, са напълно забранени», се казва още в съобщението на агенцията.

Защитниците на морала забраниха също така всички програми, чиито имена включват или асоциират с думата «секс» (лекарства, продукти, медицински заведения).

Общо 1.466 броя реклами, носещи приходи от 2 милиарда юани (132 милиона лири) бяха премахнати от летищата на Китай през Август тази година.

На седемнадесетия конгрес на Комунистическата партия на Китай бе отправен призив към все по-разкрепостените рекламодатели, да загърбят пошлостта и лошия вкус в името на високи рейтинги, и вместо това, да предложат «вдъхновяващо» съдържание за масите, наситено със «социалистически» ценности и идеали.
Share: