И жените, и мъжете могат да правят кегелови упражнения!

21.12.2021
Вероятно сте чували в един или друг етап от живота си за т. нар. „Кегелови упражнения“. Ако искате да се насладите на по-добър сексуален живот и да се възползвате от положителните ефекти върху пълният контрол над вашето тяло, то практикуването на тези простички упражнения е точно за вас!
 
Всъщност, когато казваме „упражнения“, може би си мислите за изтощителни тренировъчни сесии, пот и умора. Кегел упражненията почти не изискват физически усилия, само малко постоянство. Нещо повече – те са полезни не само за жените, но и за мъжете!
 
Какво точно представляват и как да ги правите?
 
Kegel for women
 
При жените качването на килограми, бременността и раждането на дете силно допринасят за отслабването на мускулите на тазовото дъно. Това на свой ред отслабва контрола над пикочния мехур и може да доведе до изпускане при дори най-безобидните действия, като например кихане. Кегел упражненията могат да облекчат това състояние, и не само!
 
Как упражненията помагат на вагината
 
1. По-добри оргазми
Оргазмът е контракция. Когато жената получава оргазъм, мускулите на влагалището се съкращават и изпращат вълни на удоволствие по цялото тяло. Тазовите мускули всъщност са отговорни за тази невероятна наслада. Когато ги тренирате и поддържате във форма, ще имате още по-силни контракции по времена оргазъм.
 
2. По-стегната вагина
Както при тренировките за цялото тяло, ще забележите че колкото по-силни стават мускулите ви, толкова по-тясна ще се усеща вагината. Това означава, че по време на секс ще усещате проникването на пениса много по-добре от преди, но и вашият партньор ще го усети също!
 
3. Контрол над пикочния мехур
Ако сте раждала или винаги сте имала слаб контрол над пикочния мехур, положителният ефект от кегеловите упражнения ще ви зарадва приятно. Здрави тазови мускули значи по-добър контрол над всичко, което се намира там!
 
Бележка: не правете упражнения на пълен пикочен мехур. Не само, че не е удобно, но така можете да повишите риска от уретрална инфекция.
 

 
Как се правят
 
За да усетите по-добре мускулът, който се опитвате да стегнете, опитайте докато уринирате внезапно да спрете струята. Мускулът, който спира урината е същият мускул, който ще тренирате. Ако не можете да спрете потока на урина изобщо, значи тазовите мускули са слаби. Опитайте отново след като се изпишкате. Стегнете и задръжте този мускул колкото можете, след което опуснете и повторете. Това е всичко!
 
Разбира се, има много опции за изпълнението на кегеловите упражнения. Както при обикновените тренировки упражненията стават все по-предизвикателни, така и при кегел можете да напредвате с различни методи. Можете да поставите пръст във влагалището и отново да стегнете този мускул, докато усетите стягане около пръста си. Докторите препоръчват поне 3 пъти по 10 кегелови стягания на ден, за най-добри резултати.
 

 
Трети метод е с използването на вагинални топчета, понякога наричани още гейша топчета. Тук идва и елементът на удоволствието – освен полезно, използването на вагинални топчета е и приятно! Гейша топчетата се произвеждат в много разновидности като дизайн, както и като ниво на напредналост. Те представляват уникална секс играчка, която ще ви позволи да упражните мускулите на тазовото дъно по забавен, игрив и лесен начин. Топчетата са незабележими и могат да се носят по време на ежедневни дейности. Когато във влагалището има предмет, тялото ви инстинктивно ще се опита да го задържи, за да не изпадне. Благодарение на различните тежести в топчетата, можете съвсем лесно да тренирате тазовите си мускули докато работите, пътувате, ходите навън и тн. Повече за тях можете да видите тук.


Kegel for men
 
Не само жените могат да се наслаждават на благоприятните ефекти от стегнатото тазово дъно. Трябва обаче да откриете правилните мускули, което е малко по-трудно, тъй като нямате директен достъп до тях.

Как упражненията помагат на мъжа

1. По-добра ерекция
Според MensHealth, 40% от импотентните мъже, които редовно са правили кегел упражнения за период от 6 месеца, са успели да възстановят нормална сексуална функция.
Независимо дали имате еректилна дисфункция или не, упражненията пак могат да направят много за вас! Ерекцията става много по-твърда и трае по-дълго от обикновено, заради повишения и подобрения кръвопоток.

2. Без преждевременна еякулация
Контролът над тазовите мускули при мъжа означава, че ще имате повече контрол и над еякулацията си, особено ако свършвате бързо. Много мъже смятат, че кегеловите упражнения са далеч по-ефективен метод от забавянето на еякулацията чрез предварително мастурбиране.

3. По-добри оргазми
Кой не би искал това? С тренирани тазови мускули оргазмите са по-продължителни и интензивни. Има обаче и нещо друго – много мъже завиждат на жените за множествените им оргазми, но известно количество трениращи твърдят, че кегеловите тренировки всъщност дават възможност за достигане на множествен оргазъм и при мъжа. Нищо не пречи да опитате!

4. Контрол над пикочния мехур
Не само, че ще предпазите простатата си, но и ще имате още по-голям контрол над пикочния си мехур. Това означава, че ще ви се налага да ставате по-рядко през нощта.
 

 
Всички тези положителни ефекти вероятно ви карат да си мислите, че сигурно е много трудно да се правят тези упражнения. Напротив! Изключително лесно е. Прекъсвали ли са ви някога, докато уринирате? Внезапното нарушение несъзнателно ви кара да спрете потока урина. Както и при жените, това е мускулът, който ще тренирате. Просто опитайте да спрете урината си, за да усетите кой мускул трябва да се стегне. После просто трябва да повтаряте това действие – стягате, задържате и разпускате. Достатъчно е да го правите 3 пъти по 10 стягания на ден.

 
Сега вече знаете за положителните ефекти на кегел упражненията за жените и мъжете. В началото може да се изкушите и да „прекалите“ с тях, надявайки се на бързи резултати. Както с всички други упражнения, много невинаги значи по-бързо. Постоянството и желанието да подобрите цялостното си здраве е всичко, което ви трябва!
Share:

Коментари

Все още няма. Бъди първи!

Напиши ревю